donderdag 17 april 2014

Spinaziebol

Als mijn jongste zegt dat het lekkerder is dan friet dan heb ik echt weer een succesrecept te pakken. Nu hebben we sowieso een behoorlijke voorkeur voor spinazie als ik mijn recepten bekijk ;-) 
Mijn spinaziebol is een vegetarische variant, maar je kunt ook bijvoorbeeld zalm aan de spinazie toevoegen. 


Het recept is 1 bol per persoon, maar hongerige mannen lusten vaak wel meer vandaar dat ik er 6 heb gemaakt.

Ingrediënten:
600 gr. verse spinazie
100 gr. geraspte belegen kaas
50 gr. paneermeel
gemalen nootmuskaat
6 eieren
12 plakjes roomboterbladerdeeg, ontdooid
zout
verse peper


En dan...
Kook de spinazie. Giet het daarna af en druk met een lepel het vocht er goed uit. Meng door de spinazie, de kaas, het paneermeel, nootmuskaat, zout en peper.
Kook de eieren in ca. 8 minuten hard en pel deze.

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Bekleed een bakplaat met bakpapier en leg er 6 plakjes bladerdeeg op. Verdeel de spinazie in 6 gelijke porties en omhul elk ei met een portie. Leg ieder omwikkeld ei op een plakje bladerdeeg. Bestrijk de randen dun met water en bedek het met de resterende bladerdeegplakjes. Druk de randen rondom aan met een vork. 

Bak de spinaziebollen ca. 10 in de oven op 200 graden, verlaag daarna de temperatuur naar ca. 175 graden. Bak de bollen dan nog zo'n  30 minuten tot ze goudbruin zijn.

Serveer er een lekkere salade of tomatensalade bij.


Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten