vrijdag 17 oktober 2014

Home made Milkshake

Met name mijn oudste zoon is gek van milkshakes en vooral die van McDonald's. Om heel eerlijk te zijn, vond ik deze ook op z'n tijd ook erg lekker. 

Dat zo'n milkshake veel calorieën was mij niet onbekend, maar het aantal ingrediënten verraste mij totaal.Neem bijvoorbeeld de milkshake aardbei. In deze milkshake zitten wel 59 ingrediënten. Van deze 59 ingrediënten (waarvan 57 toevoegingen zijn) is er niet één aardbei!!!

Dat wordt dan dus zelf maken...





Ingrediënten (2 grote glazen):
1 banaan bevroren
100 gr. bevroren zomerfruit
200 ml. melk
3 ijsklontjes


En dan...

Tja, eigenlijk heel simpel. Doe alle ingrediënten in een blender en laat de machine draaien tot alles fijn is. Schenk het in grote glazen, voeg een rietje toe en geniet!


Optie 1: Ik heb redelijk veel melk gebruikt, je kunt ook een scheutje melk gebruiken 3 bolletjes vanille-ijs. De ijsklontjes zijn dan niet nodig.

Optie 2: De milkshake kan eventueel extra gezoet worden met een eetlepel honing of agavesiroop


Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten