vrijdag 24 oktober 2014

Pappardelle met andijvie

In mijn keuken heb ik een kast staan met al mijn kookboeken en kooktijdschriften. Ook heb ik daarin een la met allerlei recepten die ik in de loop der jaren heb verzameld. Zo ook dit recept!

Een heerlijke vegetarische pasta met andijvie, gekaramaliseerde ui en afgetopt met hazelnoten. 




Ingrediënten 4 personen:
3 rode uien, in parten
1 eetl. balsamicoazijn
1 eetl. bruine suiker
4 eetl. olijfolie
250 gr. pappardelle, koelvers AH
500 gr. gesneden andijvie
75 gr. hazelnoten
nootmuskaat
zout
peper


En dan...

Verwarm de ovengrill voor. Doe de ui in een bakblik  samen met de balsamicoazijn,  bruine suiker en 2 eetl. olijfolie en strooi er zout en versgemalen peper over. Meng het goed door elkaar. Schuif het bakblik 10 cm. onder de grill en rooster de ui in 15-20 minuten bruin en gaar. Schep het wel af en toe om.

Kook de pappardelle gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. 

Verhit 2 eetl. olijfolie in een wok en roerbak de andijvie in 3-4 minuten beetgaar. Breng de groente op smaak met zout en peper en nootmuskaat. Rooster de hazelnoten in een droge koekenpan goudbruin, laat ze even afkoelen en hak ze grof.

Giet de pappardelle af en schep de pasta door de andijvie in de wok. Meng alles goed en verdeel de pasta met groente over 4 warme diepe borden. Verdeel de geroosterde ui en de hazelnoten erover.


Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten