woensdag 15 oktober 2014

Salade met vijgen en geitenkaas

Tijdens het doen van mijn boodschappen zag ik verse vijgen liggen. Nu heb ik wel eens vijgenjam gegeten, maar vijgen puur niet. Omdat ik op instagram een prachtige foto zag van een salade met vijgen, vond ik dit dé reden om ze te kopen.

Het is een heerlijke salade geworden! Als balsamico heb ik de 9 jaar oude balsamico met hazelnoten gebruikt van foodelicious.nl, uitstekend geschikt voor dit recept

Wist je trouwens dat vijgen heel erg gezond zijn? Ze bevatten veel vezels, kalium, calcium, mangaan en vitamine B6.





Ingrediënten (per persoon):
40 gr. rucolasla
2 vijgen
6 halve walnoten, in stukjes gebroken
1 eetl. agavesiroop
1 eetl. balsamico-azijn
40 gr. zachte geitenkaas


En dan...

Doe de rucola in een diep bord.  Snij de vijgen in kwarten en leg deze op de salade.
Kruimel de geitenkaas over de salade evenals de in stukjes gebroken walnoten.
Besprenkel de salade vervolgens met de agavesiroop en de balsamico.


Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten