zaterdag 15 november 2014

Breakfast in a jar, ontbijtfeestje!

Mijn dag begin ik altijd met een goed ontbijt. Dat mensen zonder ontbijt de dag kunnen beginnen, kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. Bovendien is het advies ook om met een goed ontbijt te beginnen, dit omdat het je spijsvertering "wakker schudt"

Zelf breng ik veel variatie aan in mijn ontbijt. Zo kan het een broodje kaas zijn, schaaltje yoghurt maar ook een smoothie of een cakemug zoals ik op mijn blog heb gezet op 26 september jl. De cakemug is trouwens heerlijk warm en lekker op een koude morgen.

Om je dag gezellig te beginnen, heb ik van mijn ontbijt met yoghurt dit keer, wat feestelijks gemaakt!





Ingrediënten:
250 ml. magere yoghurt of welke variant dan ook
100 gr.  gesneden fruit ( tip:in de supermarkt vindt je handige doosjes met fruit in de         diepvries)
1 eetl. agavesiroop
1 walnoot, gecrushed
1/2 handje gepofte rijst (of wat cruesli)

En dan...
Schenk de helft van de yoghurt in een schaaltje of in een pot zoals op de foto.

Doe de andere helft van de yoghurt samen met het fruit en de agavesiroop in een blender en meng dit fijn. 

Schep vervolgens met een lepel de "vruchtenyoghurt" op de yoghurt in het schaaltje/pot.


Doe vervolgens de walnoot en de gepofte rijst hierop en je feestelijke start van de dag is klaar!


Bon appetit!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten