dinsdag 6 januari 2015

Smoothie ideeën

Hoe ontbijten jullie eigenlijk 's morgen? Eet je een broodje, wat yoghurt of eet je misschien wel helemaal niets?

Al enige tijd probeer ik zelf minimaal vier keer per week de ochtend te starten met een smoothie. Ik ben namelijk geen fruiteter en door 's morgens van diverse soorten fruit een ontbijt te maken heb ik ieder geval mijn vitamines binnengekregen ;-) Ik maak ze overigens ook gelijk voor de rest van mijn gezin.

Hieronder geef ik wat voorbeelden van smoothies, wie weet zit er wat voor je tussen of gebruik je de ideeën om je eigen versie er van te maken. 

De ingrediënten van de voorbeelden zijn voor 4 personen en voor alles geldt: doe alles in de blender, goed laten draaien en klaar.


Groene smoothie:
4 handen verse spinazie
sap van 4 uitgeperste sinaasappels
150 ml water
2 bananen
1/4 doosje mangostukjes
4  theel. chiazaad



Gele smoothie 1:
Sap van 4 uitgeperste sinaasappels
200 ml water
2 bananen
1 mango in stukjes (of een doosje uit de diepvries)
2 kiwi's
4 theel. chiazaad



Roze smoothie:
400 ml amandelmelk
100 ml water
1 doosje diepvries frambozen
1 kakifruit
2 appels
2 theel. kaneel
4 theel. chiazaad



Gele smoothie 2:
1 avocado
sap en vruchtvlees van 2 grapfruits
200 ml water
1/3 verse ananas
2 bananen
2 kiwi's



Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten